Friday 11 July 2014

Review Buku FIXI Kacau by Ariff Adly


Hello! Aku nak buad review utk novel FIXI tajuk Kacau by Ariff Adly.


Cite dia tentang sekumpulan kawan yang suka sangat nak tengok hantu. Depa suka la macam duduk kat bangunan or rumah yang dah lama tak berpenghuni pahtu tunggu tengok kot jumpak hantu. Keje gelaa kan?? Tapi adventure apa! Hahaha.. One day, dorang pegi kat sebuah bangunan yg dulunya supermarket kot kalau tak silap aku. Depa punya pandai sangat pegi main spirit of the coin plak. Tau la menda tu ada syarat n pantang larang en? Nak jadikan cite dorang terlanggaq syarat hantu tu.

Sejak tu memang macam2 menda pelik menghantui depa. Setiap depa akan alami menda yang menakutkan. Hantu tu kacau setiap sorang. Sampai la menimbulkan kematian yang dasyat. Sejak tu memasing dah mula hidup dalam ketakutan dah dan tak senang duduk r. Yang disangka manusia, rupanya hantu. Haa! Tak ke seram? Ihihi. Menyesai apa semua pon tak guna dah. Disebalik semua ni ada misteri plak yang depa tak tau. Sapakah dalangnya? Jeng Jeng Jeng!

Bacala sendirik! Hahaha.. Serius aku cakap buku ni paling seram gelaa. Hampa baca hampa bole rasakan yg hampa dok dalam cite tu. Hampa rasa hantu tu kat sebelah hampa. Nasihat aku sapa yg lemah semangat tu jangan baca sorang2. Baca tempat yg ramai orang dan waktu siang. Sebab mmg SERAM!! Cara hantu2 ni kacau, cara kemaian yang dasyat. Fuhh! Cayala penulis buku ni. Syabas!! Tak nyesal langsung beli. Hahaha..

Aku bagi 4.8 bintang!! Beli now!!! Adios!

No comments:

Post a Comment