Thursday 3 April 2014

i'm a waiter. huh?


 hoiiiii!!! lamanya tak update blog ni.. hehe.. busy busy busy.. haha.. bajet betoi. baca tajuk kat ataih. betoi la tu. aku dah keje sambilan as a waiter sekarang. tak tya pon.. hahaha.. woii! biaq p la aku nk habaq. aku nk cite ni. baik hampa baca!! ok, first day aku agak malu2 dn semuanya kelam kabut sikit. yela, aku dok terkial-kial lagi sebab taktau sangat kan.. tapi Alhamdulillah semuanya ok. hari seteruihnya makin baik.

masuk minggu kedua aku dah mula hilang semangat.. sebab apa? aku takdak cuti! hari2 keje dari pagi sampai petang. no more enjoy with friends.. :( online pon jarang dah sebab penat kan. malam kena tdoq awai.. takley kuaq p memana sbb tkdak cuti. nak tengok liverpool lawan pon susah!! sebabtu la kmi hilang semangat nak keje.. ase lifeless gelaaaa! dulu waktu tak keje, kemain nak keje sgt sebab ase dok umah gemokkan badan tu lifeless.. skrg ni keje pon lifeless.. ngek punya sai!! hahaha...

setiap hari aku akan ckp kat diri sendiri utk lebih bersemangat bekerja. memang kalau nk diikotkan, aku hampir nak benti dah. tapi disebabkan aku rasa yg aku masih mampu bertahan.. so aku teruihkan. semangat perlu ditingkatkan! fighting! sekarang dah masuk minggu ketiga dah pon.. and semuanya berjalan lancaq.. :))))  aku egt nak keje sampai bulan lima ja.. sebab akhir bulan 5 ada cuti sekolah dua minggu.. for sure kakak abang balik and i wanna enjoy myself with them! urghh! i love my family so so much..!! muahahha..!! lagipon baru semalam bos ckp yg aku dapat cuti hari ahad. akhirnyaaa.. ada cuti!! lega baq hg,. Alhamdulillah.. so lepaih ni insyaAllah takdak pape masalah dah. hehe..

oh,ya! pasai sambung belajaq of coz aku nak!! dah isi memacam jenih universiti n kolej dah.. setiap hari aku akan tunggu surat tawaran der.. balik keje je aku akan tya mama aku sama ada aku dapat pape surat ke dak.. ada tu ada.. tapi swasta.. and paham2 jela kalau swasta tu memang mahai la cita dia! orang kaya ja la mampu pegi.. hakhak.. pape pon aku tetap tunggu IPTA jugakk.. kalau tak  dapat baru ikhtiar cara lain. jangan risau, insyaAllah rezeki ada tu. hikhik. aaaaaaaaaaa.. takutnya nak teruihkan hidup sebagai siswazah pulak pahni. wakaka.. berangan dah.. -,-

orait, itu jela kot nak kongsi cite kat hampa.. maseh sebab baca.. tau tak penting pon tapi nak habaq jugakk.. wekkkk! ok,chau! adios amigos!

No comments:

Post a Comment